2016 3. nap útleírás: Városlőd-Bakonybél, lejárók: Hakkel Tomi és Luki

Katolikus ifjúsági zarándoklat

Miután elhagytuk a városlődi általános iskolát, észak-keleti irányba indulunk el az országos kéktúra útvonalán. Pár száz métert az autóút mentén haladunk, majd balra fordulunk. Nagyjából 1 km-t égető napon, nyílt kaszálón kell menetelnünk, amíg enyhülést nem hoz az erdő hűvössége. Szűk ösvényen, libasorban követjük barátainkat, a Torna-patakot átölelő fahídon is. Találkozhatunk mellig érő gazzal, valamint számos kidőlt fával, ami lelassíthat bennünket. Hamarosan az egyszemélyes ösvény széles, az autóknak is elegendő helyet biztosító úttá terebélyesedik. Kényelmesen bandukolhatunk a kiscsoportozós, ebédelős rétig, ahol 2 nagyobb filagória (pici kerti nyitott házikó), számos pad, valamint egy pottyantós WC is vár minket. Ez a hely majdnem 8 kilométerre található a városlődi templomtól. BÚtáp számára is megközelíthető a 83-as útról egy murvás úton.
Újult erővel vághatunk neki a középső, változatos terepviszonyokat kínáló szakasznak. Szintén lesz keskeny, kevésbé kitaposott ösvény, valamint széles murvás út, amelyen érdemes kalapot viselni, mivel nem az erdőben, hanem annak szegélyénél halad. Elérkeztünk utunk legizgalmasabb szakaszához, ahol nagyjából fél kilométert felfele kell haladni közepes kaptatón. A végső szakaszon, széles aszfaltúton sétálunk a fák mélyén. Bakonybél határában a piros keresztre kanyarodunk rá, mely jelzés bevezet minket a faluházig, ahol a lányok szállása lesz. A fiúk hamarabb a falu legszélső utcáján lekanyarodnak a focipályára, és felállítják sátraikat.
Kiscsopizós helynek az ebéd helye ideális. Ha mégis máshol szeretnénk kiscsopizni, 14 km-nél vannak helyek, ahol ritkásabbak a fák, és nem sűrű az aljnövényzet, de inkább csak vész esetére.

A szakasz 19 kilométer hosszú, összesen 5 óra volt, nagy csapattal kb. 6,5 órával kell számolni, szintkülönbsége nem jelentős, terepviszonya változatos, naptejet és kalapot érdemes alkalmazni. A lábbelit rátok bízzuk. 😉 Amit érdemes figyelembe venni: Nagyobb részt aszfalt vagy murvás úton, vagy széles, kényelmesen járható turistaúton megyünk, de lesznek olyan rövidebb szakaszok, amikor vékony úton haladunk, és két oldalt mellig érő gaz (igaz, az csak az első 20 embernek lesz ezzel gondja…).