2013 lejárás 5. nap Szekszárd – Cikó ala Hugi és Tomi

Katolikus ifjúsági zarándoklat

Elöljáróban érdemes annyit elmondani erről a napról, hogy egy derekasabb távot fogunk teljesíteni, de a terep nem kifejezetten nehéz. Csak két-három nagyobbacska dombot kell csak megmásznunk az egyébként síknak mondható útvonalon. Elején lakott környéken illetve gazdasági területek közt haladunk, itt napos időben fog fogyni rendesen a víz. Aztán Gábócig erdőben megyünk. Na, itt már kívánni fogjuk vissza a jó kis napsütéses mezőket, mert a szúnyogok és egyéb vadállatok egy percre se fognak minket nyugton hagyni. Grábóctól aztán újra soha véget nem érő mezőkön át haladunk. Az elején hosszan aszfaltozott / kövezett utak várnak minket, és lesz a vége felé is egy egykilométeres autóutas szakasz is, de ezen kívül végig viszonylag könnyen járható erdei és mezei ösvényekben lesz részünk. Szandállal és rövidnadrággal is teljesíthető, szúnyogrisztó és naptej (‘s a többi…) igen csak jól jöhet.
Reggeli indítást és a bűnbánati liturgiát a sió partján kellene megejteni, ami a szállás mellett található. Nem találtunk más helyszínt Szekszárdon . Első rövid pihenésre alkalmas hely a város szélén, dombtetőn szép kilátással. ebédre, kiscsoportozásra alkalmas hely kb 10 km után kínálkozik hely a Sötétvölgyi tábornál. Autóval is megközelíthető (Szekszárd felől jövet a 6-os úton Kakasd előtt a tónál kell lekanyarodni),  A következő nagyon pihenőhely Grábóc (szerintem Grabanc-Rita) előtti rétek és az erdő határánál adódik. Kiscsoport- és misehelynek ez is jó, bár autóval kicsit nehezebb megközelíteni, mert csak földút vezet ide (Új Sor utcán egyenesen kell tovább menni). Rossz idő esetére mindenképp érdemes templomot keresni (Grábóc / Cikó).

Kocka stílusban:

kb 26 km
BL a Sió partján

reggeli indítás a Sió partján

szerintem inkább bakacs, de jó a szandál is

ebéd az erdei tábornál, ahova kocsi is tud jönni