Blog

Katolikus ifjúsági zarándoklat

Második barátlevél

Kedves ☺☺-ok! Jelmagyarázat: 🙂🙂 = barát „Kezünkben bot, derekunk felövezve, mert már indulnánk!”… Idén 28. alkalommal megyünk együtt zarándokolni, hogy közelebb kerülhessünk Istenhez, egymáshoz és önmagunkhoz. Ebben az évben a Gyöngyök Útjára fogunk elzarándokolni veletek, Nógrád megye dimbes-dombos gyönyörű vidékeire.  Az Idei Lelki témánk az élet gyöngyei lesznek, melyek Svédországból származnak. Az ötlet Martin Lönnebo-tól,…

Hévízgyörk – Máriabesnyő Lejárók: N. Barna , Dodó Hévizgyörki szállásunkat hátunk mögött hagyva, aszfaltozott utcákon halunk, egy enyhe emelkedővel hagyjuk el a települést. Letérünk a jelzet útról, és betérünk az erdőbe, amit pár bucka átmászásával kezdünk. Az ösvényen haladva a két szélén löszfal szegélyezi utunkat, innen kiérve szántóföld lesz jobb felől, kis idő múlva pedig…

Vanyarc – Hévízgyörk Lejárók: Balázs, N. Barna Ezen a napon zarándokutunk Vanyarcról indulva, Erdőkürtön és Kartalon át Hévízgyörkig vezet.  Vanyarcról indulva, bokrokkal, szántóföldekkel, emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított úton haladunk, majd a 8 km-t megtéve érkezünk Erdőkürtre. Innen tovább indulva, erdős, enyhe, de hosszú emelkedőn gyalogolva érkezünk meg a ’BARS 501’ névvel fémjelzett egykori „ultra szigorúan…

Bercel – Vanyarc Lejárók: Balázs, Pampó, Tavaszy Ezen a napon zarándoklatunk Bercelről indul, amelyet elhagyva erdősávokkal ’némi’ dzsidzsával tűzdelt úton haladunk, majd kb. 2,5 órás gyaloglást követően egy balos fordulóval az erdő felé megyünk tovább. A Bér-patakon átkelve, egy emelkedő után, az erdőből kijutva érünk a virágospusztai nemzeti emlékhelyhez, ahol kis csoport és mise lesz.…

Nógrádsipek – Bercel Lejárók: Dödi, T. Barnabás, Bozó A harmadik nap reggelén már kellemes fáradtsággal indulhatunk neki aznapi távunknak Nógrádsipek takaros kis falujából. Utunk első harmadán az Országos Kéktúrával karöltve haladunk a Gyöngyök útján egy földúton, ami száraz időben kellemesen poros, esős időben pedig végeláthatatlan sártenger. Itt nagyjából erdős, néha ligetes részeken haladunk el a…

Alsótold – NógrádsipekLejárók: T. Andris és T. Barnabás Alsótoldot az Országos Kéktúra jelzésén hagytuk el, ami Felsőtoldnál újra összeér a Gyöngyök Útjával, amin egész nap haladunk. Itt el is indultunk a völgyből felfelé vegyesen köves-saras ösvényeken. A kaptató jutalma csodás kilátás volt a Farkaskútvölgyre az Isten tenyere kilátóból. A helyszínt mintha zarándokoknak tervezték volna… Ezután…

Bátonyterenye – Alsótold Lejárók: Dodó, Monti Nagyon szép tájon indul az idei BÚ. Az első napi táv mellé lesz még rengeteg szintemelkedés is, ennek fele fölfele, másik fele lefele… Az első nap lesz időnk beszélgetni a rég nem látott barátokkal, vagy újakat találni, gondolkodni és elmélkedni, hogy mit és miért hagytunk otthon. Bátonyterenyéről egy kisebb…

Kedves 🙂🙂-unk! Kezdődik a tavasz, de mi már a nyárra gondolunk, és nagy lelkesedéssel várjuk, hogy ismét találkozhassunk Veletek. Az idei nyár sem telhet el a Barátok Útja nélkül, amit idén 28. alkalommal fogunk megszervezni. Idén a zarándoklatunk júliusban, a szokott időpontnál két héttel korábban lesz. Utunk első felében a Gyöngyök Útja nevű zarándoklat útvonalán…

Kedves Barátunk! Együtt zarándokoltunk idén nyáron is, és mivel a következő nyár még messze van, szeretnénk veletek találkozni, hogy együtt ünnepelhessük a karácsonyt. Idén a Pázmány Egyetem infókara (ITK) fog tudni fogadni minket, ezúton is nagyon köszönjük Cserey György dékán úrnak, hogy teljesen ingyen használhatjuk az épület földszinti helyiségeit. Az idei BÚ-karácsony Program A megérkezést…

Kedves 🙂🙂-ok! Jelmagyarázat: 🙂🙂 = barát „Kezünkben bot, derekunk felövezve, mert már indulnánk!”… 27. alkalommal készülünk együtt zarándokolni a Barátok Útján. Szeretnénk közel kerülni a Jóistenhez, egymáshoz, a minket befogadó emberekhez és önmagunkhoz. Idén az Őrség történelmi vidékére visz az utunk, melyet jelenleg több országhatár is keresztez, de hála Istennek könnyedén átkelhetünk rajtuk. Már a…