Katolikus ifjúsági zarándoklat

Alsótold – Nógrádsipek
Lejárók: T. Andris és T. Barnabás

Alsótoldot az Országos Kéktúra jelzésén hagytuk el, ami Felsőtoldnál újra összeér a Gyöngyök Útjával, amin egész nap haladunk. Itt el is indultunk a völgyből felfelé vegyesen köves-saras ösvényeken. A kaptató jutalma csodás kilátás volt a Farkaskútvölgyre az Isten tenyere kilátóból. A helyszínt mintha zarándokoknak tervezték volna…

BÚtvonal 2024. 2. szakasz

Ezután a hegygerincen haladtunk tovább, és élvezhettük a nap folyamán elég ritka sármentes szakaszok egyikét. Az út egyenesen hollókői várhoz vitt, ahol megpihenhettünk és újra szép kilátásban lehetett részünk. Innen leereszkedtünk a világörökség részét képező faluba, ahol a helyiek fogadnak majd minket a zarándoklaton. A fő utcán végigsétálva, a festői falut újra megcsodálva hagytuk el Hollókőt, és a várhegyet megkerülve nekivágtunk a minket Nógrádsipektől elválasztó hegyvonulatnak.

Egy rövidebb bemelegítő szakasz után itt egy darabig egészen határozott emelkedőben volt részünk, amit a helyenként előbukkanó sár tett igazán izgalmassá. Miután viszont elértük a kb 500 méteres magasságot, fellélegeztünk, hiszen ennél feljebb már nem nagyon lehet mászni a környéken. A megkönnyebbülés viszont korai volt, hiszen bár az emelkedőket magunk mögött hagytuk, a sártenger még előttünk állt.

Az út utolsó harmada a Remete-hegytől Nógrádsipekig szép lankásan ereszkedik az erdőben, viszont a jótékony árnyék azt is jelenti, hogy a sarat sem szárítja fel a nap. Mire beértünk a faluba jelentős súlyokat cipeltünk a lábunkon. A festői kis zsákfalu hangulata viszont minden sárcsimbók bosszúságáért kárpótolt minket, jó volt ide megérkezni.

BÚtvonal 2024. 2. szakasz

Összességében egy időjárástól függően akár kifejezetten húzós nap is lehet. Hacsak nem lesz nagy szárazság a zarándoklat előtt, komoly sárfürdőre kell számítani, ami lelassíthatja a haladást az amúgy nem túl hosszú távon (20 km). Hosszabb pihenőt Hollókőn tervezünk, ahol ebéd és kiscsopi is lehet. Misét Nógrádsipeken tarthatunk megérkezéskor.

Egyéb információk:

Táv: 20 km

Szintemelkedés: 435 m

Lábbeli: bakancs

A lejárók ajánlják: fejfedő; naptej nem árt, de sok az árnyék – szerencsére…