3. nap, Esztergom–Dömös

Katolikus ifjúsági zarándoklat

Az esztergomi Mindszenty iskolától indulva némi városi séta után kertesházak között enyhén emelkedve jutunk ki a városszéli erdős részre. Útközben egy kápolna előtt megállva akár reggeli indítást is tarthatunk. Körülbelül egy óra elteltével egy nagyobb rétre érünk, ahol mi 35–40 percig haladtunk. Ez alkalmas lenne a csendes sétára. Ezután bemegyünk a hegyekbe: keskeny meredek ösvényen kapaszkodunk fel a gerincre. Itt egy kicsit meghalunk…

Később van egy tisztás, ahol kiscsoportot lehetne tartani. A gerincen végi erdőben haladva kisebb hullámzású szélesebb utak következnek, egészen az Égett-hársig. Ez a táv kétharmada (15 km), amit nettó négy óra alatt tettünk meg, és itt találkoztunk először a közúttal. Alkalmas ebédelő hely, de ha kiscsoport lesz előtte, akkor kicsit későn érünk ide, ezzel előzetesen számolni kell.

Ide nagyon közel van a szentléleki pálos kolostor romja, de oda nem mentünk le. Nyolcvan emberrel és egy rövid előadással a témában legfeljebb egy órás kitérő lenne, némi szintkülönbséggel fűszerezve… Innen a Hörmann-kút érintésével feljutunk a Szakó-nyeregbe, ahonnan lejtmenetben érkezünk be Dömösre. Az út 80 %-a árnyékos, a hegymenet miatt túracipó ajánlott.