Katolikus ifjúsági zarándoklat

Németújvár/Güssing – Szentgotthárd (26,6 km)

Lejárók: Hakkel, Barbi, Orsi, N. Barna

Németújvár/Güssing egy nagyon helyes kis városka, a szállásunkhoz viszonyítva pont átellenes oldalon fogjuk elhagyni, így lesz időnk megnézegetni a takaros portákat és tiszta utcákat. Az út ismerős lesz, hiszen előző nap ebből az irányból érkeztünk meg a szálláshoz.

Ott, ahol azt érezzük, hogy elhagyjuk a várost, kezdődik a beszédes nevű Langzeil (magyarul „hosszú sor”) városrész, ami lényegében egy rendkívül hosszú utca (majdnem egy órát sétáltunk rajta…) lazán elhelyezkedő házakkal. Csendes környék, legalábbis mi itt jártunkkor több robotfűnyíróval találkoztunk, mint emberrel. Emellett visszanézve magunk mögé még hosszan kísér minket a németújvári kastély.

Erről az útról egy merész fordulattal letérünk, és elosonunk két telek között egy (remélhetőleg zarándoklat ideje alatt is) kaszált domboldalon, majd találkozunk utunk egyetlen autentikus földútjával. Itt kellemes árnyék adódik ahhoz, hogy lepihenjünk, ebédünket elfogyasszunk, kiscsopizzunk.

BÚtvonal 2023, 2. szakasz

Hiába szeretjük, mégis hamar véget ér a földút – konkrétan 200 méter múlva már újra aszfalt vár minket, amin néhány kilométer alatt beérünk Neustift városába. Ennek az egyik elővárosában a frászt hozta ránk az önkéntes tűzoltóság szirénája.

Következő nagyobb település Poppendorf (ahova természetesen tükörsima aszfalt vezet). Itt kicsit bevitt a málnásba egy építkezés miatt lezárt út, de szerencsére némi tanakodás után találtunk egy lényegi kerülő nélküli alternatívát – jól gondolod, szintén sírnivalóan szép aszfaltúton.

Már a halálunkon voltunk, amit a napnak kitettség és a merev talaj okozott, amikor talán közvetelnül isteni közbenjárásra elértünk egy folyót, ami melett murvás út vezet! Sajnos ez az öröm sem tartott örökké, de elég volt arra, hogy már halált megvető bátorsággal vessük rá magunkat a következő aszfaltozott útra, amire a Deutsch Minihof település után térünk rá. Innen már belátható távolságra van Schlößlberg, ahol a Béke kápolna található.

BÚtvonal 2023, 2. szakasz

A Béke kápolna a törökök elleni 1662-es csatának állít emléket négyméteres fehér keresztjével és egy szabályos téglatest alakú épületével. Ehhez még ráadás egy másfél embermagasságú, kissé baljós szerzetes szobor is, mivel az ún. szerzetesek útja halad el a kápolna mellett. Körülötte kellemes liget padokkal, ahol erőt gyűjthetünk az utolsó, egy-két óra alatt megtehető, zömében aszfaltozott, de örömünkre harmadrészben erdei ösvényen megtett szakaszára. 1-2 kilométerrel Szentgotthárd előtt elsétálunk az egykori határőrbódék mellett, majd a városba beérve viszonylag rövid úton érhetjük el aznapi szállásunkat.

Egyéb információk:

Táv: 26,6 km

Szintemelkedés: 435 m

Lábbeli: aszfalthoz alkalmas lábbeli ajánlott

Felkészüléshez: fejfedő, sok naptej és víz

Ezen a napon megtapasztaljuk az aszfalton gyaloglás gyöngyöreit