BÚtvonal 2024. 3. szakasz

Katolikus ifjúsági zarándoklat

Nógrádsipek – Bercel

Lejárók: Dödi, T. Barnabás, Bozó

A harmadik nap reggelén már kellemes fáradtsággal indulhatunk neki aznapi távunknak Nógrádsipek takaros kis falujából. Utunk első harmadán az Országos Kéktúrával karöltve haladunk a Gyöngyök útján egy földúton, ami száraz időben kellemesen poros, esős időben pedig végeláthatatlan sártenger. Itt nagyjából erdős, néha ligetes részeken haladunk el a Hegyes-hegy szédítő 399 méteres csúcsa mellett, mígnem felbukkan a dombok közül Cserhátsurány települése, amit az első adódó murvás úton ki is kerülünk.

BÚtvonal 2024. 3. szakasz

Tovább haladva viszonylag nyílt terepen kapaszkodunk fel a Dobrák-nak keresztelt dombokra, ahol napos idő esetén eléggé süt a nap, majd hiphopp leereszkedünk Terény központjába, ahol ebéd vár ránk, illetve kihasználva az ottani játszótér adta lehetőséget még eltölthetünk egy kis időt. (kiscsopi)

A délután közepén új erőre kapva hirtelen szántóföldek között találjuk magunkat, ahol előttünk magasodik Szanda várának maradványa. Ahogy nekivágunk a hegynek egyre erdősebb terepre érünk, amit a nagy hőségben kedvezőnek találunk. Van egy mondás, miszerint: ‘Fel is út, le is út!’ Ez a mi esetünkben sem lesz másképp, ahogy fel, úgy le is megyünk a Vár-hegyről. (Feltéve, hogy nem kell rohannunk a bűnbánati liturgiára… Ebben az esetben elsétálunk a várhegy alatt.)

Napunk végéhez közeledve kis ösvényen ereszkedünk le a völgybe, ahol egy kellemes aszfaltos úton közelítjük meg pihenőnapunk helyszínét, Bercelt.

Egyéb információk:

Táv: 26km (~8 óra)

Szintkülönbség: ~660m

Terep: leginkább földút, erdős és nyílt terep egyaránt, minimális aszfalt

A lejárók ajánlják: naptej és bakancs